Huawei E173-U2 i Aero2 - dziwny problem

«13
edytowano 08.10.2011 w Aero2
Mam dziwny problem z kartą aero2 i modemem e173 z Play. Dostałem przedwczoraj kartę SIM i włożyłem do modemu. Modem, pomimo moich obaw po przeczytaniu wielu informacji w internecie od razu wykrył sieć Aero2 i po utworzeniu profilu bez problemu udało mi się połączyć. Cały czas widziałem zasięg, sprawdziłem prędkośći na speedteście - upload i download ok. 250 kb/s czyli tyle co ma być. Wielka radość - modem gra i można się łączyć. No i rozłączyłem się, bo póki co mam w domu Wi-Fi.

Dziś wkładam modem, a tu nic - Aero2 nie ma. Modem miga na zielono, połączyć się nie da - Nie można połączyć przed zarejestrowaniem do sieci. Wyszukuje ręcznie listę sieci - Jest, wykrywa Aero2 więc klikam zarejestruj. Czekam, czekam - nie można zarejestrować. I tak ciągle, modem nie rejestruje się do sieci. Próbowałem na innych komputerach, na Win XP, na Win 7 - nie da się.

Co się stało przez te 2 dni, że nagle modem odmawia współpracy z kartą aero2 ? Albo jakim cudem udało mi się nawiązać połączenie pierwszego dnia po otrzymaniu karty, skoro teraz się nie da ?
Otagowano:

Komentarze

  • Będę pracował nad tym problemem - kilka osób raportowało, że z nowymi kartami modem ten działa bez pudła mimo blokady TS11. Kilka osób poinformowało też o "magicznym" rozwiązaniu się problemu, jak i pojawieniu się. Nie potrafię wskazać przyczyny. Co do zasady obowiązuje niniejsza procedura z nowymi kartami Aero2:
    [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]

    Weź pod uwagę także, że w międzyczasie Aero2 mogło grzebać coś przy twoim BTS i sygnał mógł się po prostu pogroszyć - wyjdź na świeże/wystaw modem pod lub za okno i próbuj dalej.
  • @jdanecki - czytałem już właśnie o tej możliwości i póki co nie udało mi się teraz zmusić modemu do nawiązania połączenia, nie chce się za chiny zarejestrować do sieci, a klikając "połącz" mówi, że przed zarejestrowaniem nici z połączenia.
    A zaraz po otrzymaniu karty było wręcz bajkowo. Może wykryli że łącze się z tego modemu i zablokowali go, bo innego pomysłu nie mam.
  • Filip: zarejestrować się w sieci nie da w "normalnie" działającym E173u-2 z nową kartą SIM Aero2. Musisz wykonać cała procedurę opisaną na tamtej stronie. Warto zacząć od odinstalowania wszystkich śladów poprzednich instalacji oprogramowania do modemów Huawei.
  • Mam zainstalowane oprogramowanie Play Online z modemu oraz najnowszy Mobile Partner.
    Czyli co konkretnie mam zrobić ? Z tego co przeczytałem, to chodzi o uruchomienie programu w trybie zgodności z Vistą SP2 i to już powinno wystarczyć do nawiązania martwego połączenia, a u mnie nic to nie daje, połączenia nie da się nawiązać, nawet na sekundę. U mnie nie pojawia się komunikat "Połączenie zakończone", tylko coś w stylu "Nie można nawiązać połączenia przed zarejestrowaniem do sieci"
    Sprawdzałem też na komputerze siostry z WinXP - zainstalowałem tam Mobile Partner i też nie da się nawiązać połączenia, w ogóle.

  • Albo nie usunąłeś wszystkich śladów instalacji, albo... przestawili ci nadajnik Aero2 i sygnał jest zbyt słaby. Spróbuj bliżej nadajnika i na świeżym powietrzu.
  • Nie no, nadajnika to raczej nie przestawili, tym bardziej że za każdym razem jak wyszukuję ręcznie to aero2 znajduje, ale jak już klikam żeby zarejestrował, to odmawia.

    Póki co nie odinstalowywałem nic, po prostu ustawiałem tak jak na screenie, czyli w trybie zgodności. Ale na komputerze z Win XP to była czysta, pierwsza instalacja tego modemu, a jest dokładnie tak samo jak na Win7.

    Próbowałem już wielu rzeczy, wyjmowałem kartę kilka razy, sprawdzałem czy modem działa z innymi sieciami i z modemem jest raczej wszystko dobrze, jestem niemal pewien że Aero2 jakoś go przyblokowało zaraz po pierwszym połączeniu bo innej możliwości nagłego niedziałania nie widzę.
    Spróbuje się jeszcze pobawić w innych miejscach, na innych BTSach, a jak się nie poprawi to chyba będe musiał zmienić modem.
  • Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś to na prawdę dobrze radzę: odinstaluj WSZYSTKIE kopie Mobile Partner i PLAY ONLINE, pokasuj ich foldery w Program files, zresetuj i spróbuj ponownie z opisaną powyżej procedurą. To rozwiązuje (jak widać w komentarzach) 90% problemów z tym modemem.
  • Odinstalowałem wszystko, Play i Mobile Partner. Zrestartowałem komputer.
    Zainstalowałem Mobile Partner, wersja 16. Ustawiłem w trybie zgodności, dla wszystkich, tak jak w opisie na blogu. Uruchomiłem i dokładnie to samo.

    [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]
  • Screeny trochę nie po kolei są.
  • Chwila, masz Mobile Partnera wbudowanego w modem Play? Moja procedura opisuje aplikację w wersji oryginalnej wbudowanej w modem, która jest brandowana przez Play.
  • Nie, ale zwyczajowo działam na Mobile Partnerze, zresztą przecież soft Play to to samo.
    Ale dla pewności przed chwilą znów odinstalowałem wszystko, zrestartowałem i Zainstalowałem soft Play. Później znana procedura, uruchomienie i próba połączenia kończy się tym samym komunikatem, tylko po polsku.
  • Taki objaw jak opisujesz na E173u-2 jest tylko w dwóch przypadkach - nie odinstalowałeś wszystkich kopii Mobile Partnera i śladów po nich, albo faktycznie sygnał jest zbyt słaby.
  • Dzień dobry,

    mam identyczny problem jak Filip. Identycznie - na początku udało mi się bez problemu nawiązać połączenie, na drugi dzień modem przestał działać. Sygnał jak najbardziej jest. Jestem w dużej kropce.
  • @jdanecki - nie chcę Ci nic udowadniać, ale dokładnie odinstalowałem oprogramowanie, przeszukałem również cały katalog program files pod kątem ew. pozostałości.
    Poza tym to od razu widać, bo po instalacji oprogramowania system wykrywa modem i instaluje sterowniki. Jak też pisałem, moje objawy nie pasują w pełni do tych z bloga, bo u mnie połączenie nie jest "natychmiast przerywane" tylko nie możliwe jest jego nawiązanie. I nie sądzę, żeby to był problem z Mobile Partnerem, bo modem zaraz po zakupie karty działał bez zarzutu, migał na niebiesko zaraz po wrzuceniu w port USB, nie musiałem nawet Mobile Partnera uruchamiać. A sygnał miałem 93%, co jest normalne przy założeniu że mieszkam w odległości 2 km od nadajnika, a jakieś 9 km dalej jest inny.

    @Adam - sorry że to napiszę, ale cieszę się że ktoś może potwierdzić występowanie tego problemu. Napisz kiedy dostałeś kartę i czy ten sam modem masz. Może razem jakoś to ogarniemy.
  • Miałem przed chwilą komputer na stand-by (uśpienie), siedzę sobie i nagle modem zmienił światło z zielonego na niebieskie. Włączyłem kompa, uruchomiłem soft i jest Aero2, działa, wykrywa, zasięg 93%, dokładnie tak jak na początku. I tak działało jakieś 15 minut, teraz znów nie działa - nie można się połączyć. Nie mam już pomysłu.
  • Uaktualniłem procedurę konfiguracji E173u-2:
    [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]
    Bardzo ważne jest, żeby modem pracował w trybie NDIS, czyli karty sieciowej. W trybie modemu (RAS) może odmówić połączenia. Mam nadzieję, że to może rozwiąże problem - koniecznie dajcie znać.
  • Mi także przed chwilą udało się uruchomić na nowej karcie z aero2 darmowy internet na modemie Huawei E173u-2 kupiony w salonie Play - na XP.
    Zainstalowałem najpierw to :
    [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]
    Potem odszukałem po nr IMEI modemu hasło Flash na stronie : [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]
    Potem zainstalowałem to : [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link] (był potrzebne hasło Flash.
    I gotowe ! :-)
  • W razie czego krok po korku zmiana firmware na taki, który chodzi z Aero2 jest opisana tutaj: [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]
    UWAGA na ostrzeżenia.
  • Witam, tylko po co tak kombinować. Wystarczy wgrać dashboard od kolegi Lesiolo np. z jego chomika:
    [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link] - ostatni soft lesiolo full.
    Mamy wgrane najnowsze stery + mobile partner pl - odpalane z flesza samego modemu. Aero2 chodzi bez problemu.
    Pozdr
  • Samo wgranie dashboard nie zmienia problemu z brakiem wskazywania siły sygnału sieci Aero2. Jednak okazało się, że często pomaga odpowiednie przestawienie pasm za pomocą Top NetInfo, jak w tym opisie dla E169: [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]
  • Witam, dzisiaj próbowałam uruchomić AERO2 na modemach 173u-2, jednym z DB (czarny) i drugim z mbanku(biały) różniły sie dołączonym oprogramowaniem "play online". Biały miał nowszą wersję: 21.005.11.05.264 - oba modemy nie łaczyły się z internetem. Potem odinstalowałam nowsze oprogramowanie i zainstalowałam starsze (dostępne na czarnym modemie): 11.309.09.06.264 i wszystko działa jak powinno. Na obu jest wersja firmware 11.126.83.00.264, więc może nie trzeba odrazu demolować modemu - czasem wystarczy zmiana oprogramowania na komputerze (u mnie Vista).
  • Zauważ, że do momentu połączenia z Aero2 nie widzisz, czy modem jest w zasięgu sieci (miga na zielono, w programie sterującym nie pokazuje się wskaźnik siły sygnału). Podana powyżej metoda odblokowania pasma UMTS 900 MHz (akurat na przykładzie dla E169) nie "demoluje" modemu, a jedynie jest drobną zmianą jego konfiguracji, a zwykle rozwiązuje wszystkie problemy.
  • mam dziwny problem mam top net info krok po kroku zrobiłem wszystko jak należy wedle instrukcji zawartej z programem u znajomych hula u mnie niby pali się wszystko na niebiesko w programie widzi ze sesja jest ok wysyl odbiur i td problem polega na tym ze jak bioroe internet explorer nie laduje mi stron i teraz uwaga jak jestem podpięty pod neta u kumpal (neostrada) wszystko gra dodam ze mam asusa n50 z windows vista (to samo z firefoxem i gogle co najwyzej na hwile zaladuje mi zaraz po polaczeniu ze strona potem jakby cos go blokowalo
  • ok wylaczylem nortona dziala bez firewala
  • Witam.
    Kupiłem modem Huawei E173u-2e z zestawem startowym Play 1Gb z myślą, że wykorzystam ją, a następnie przejdę na Aero.
    I teraz moje pytanie: czy można korzystać na modemie Huawei E173u-2 przemiennie z dwóch kart, tzn. raz z karty Aero a raz z Play, czy też jak już dostosuję modem do aero i zacznę pracować na karcie aero to już karta Play nie ruszy ?
  • Oczywiście, że możesz korzystać naprzemian, tylko trzeba tą kartę przekładać niestety, adaptery dual SIM nie działają, sprawdzałem już. Trzeba tylko mieć oba profile z APNami zapisane i wybierać odpowiedni przed połączeniem.
  • Jeśli to dla Ciebie nie problem to proszę opisz po krótce, krok po kroku jak przystosować ten modem do Aero2, jak zapisać oba profile lub wskaż gdzie tego poszukać.
    Jestem w tym zielony, zawsze korzystałem z internetu w kablu, a teraz sytuacja zmusza mnie do wypróbowania tego internetu. Wiem tyle co poczytałem w internecie o sposobach przystosowania tego modemy do Aero2 tj. poprzez odblokowanie pasma UMTS 900 MHz za pomocą NetInfo oraz porzez zmianę firmware. Którą z tych metod wykorzystać, czy też obie jednocześnie ?
    Z góry dziękuje za poświęcenie kilku chwil mojemu problemowi.
  • Polecam kompletny przewodnik dla E173u-2 - krok po kroku. [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]
  • Mam dość jest niemożliwe połączenie miga zielona kontrolka zero połączenia może modem nie dobry posiadam HUAWEI E160 HSDPA
  • Polecam: [Zaloguj sie, aby zobaczyc ten link]
    E160 (bez dodatkowych oznaczeń) jest niezgodny.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.